Thursday, February 3, 2011

Nak senyum je, sekarang dan sampai bila-bila

mid semester break dah nak habis pun. aku pun tak taw aku buat ape seminggu ni. tapi macam cepat sangat sampai aku lupa banyak benda. dah lama tak online sebab sibuk dan sibuk dengan dunia. tapi malam ni aku online dengan puas hati sebab dah pakai broadband sendiri. gelakkan diri sendiri sebab selama ni rasa kedekut sangat nak habiskan duit bulan-bulan bayar untuk barang yang tak nampak macam broadband. fikir balik, selalu aku prefer beli baju tudung macam tak sedar diri. yang tu takpe pulak sebab nampak.? haha then aku decide lepas dah tanyekan mak and mak kate kalau rase perlu then go for it lah. okay mak, nanti mak tak payah dah topap kan kite lagi tiap-tiap bulan. kredit banyak-banyak buat ape, kite call mak bukan habis banyak pun. selalu sedih je tengok kredit banyak-banyak tapi tak taw nak call sape. bulan depan mak tolong bayarkan broadband okay? hahaha

memang rasa sangat-sangat perlu sebab aku plan nak siapkan assignment cuti seminggu ni tapi aku end up layan cerita korea. jangan salahkan aku sebab memang aku takde can langsung nak buat assignment, takde references. alasan kan tapi betul weh. lecturer zaman canggih manggih ni tawu students diaorang memang suka buat assignment pakai copy paste tenet je. tu yang kasi task macam memang takde kat buku Jack Ketz seberat budak sorang  yang aku beli mahal-mahal tu. 

eh tajuk aku asal pelik je? okay, ingat balik. aku just nak cakap yang aku dah move on. tak kesah lah aku 
move on cepat ke lambat ke, as long as aku tak macam masa mula-mula hari tu dah. 

move on doesn't mean aku dah lupa semua. ni dua minggu je aku rase aku dah okay even tak fully recover tapi no more tears. much better kan? maybe sebab aku patut simpan untuk something or somewhen or for someone who worth it. korang tawu sebab ape? kahkahkah thanks to my mum sebab kasi aku diary or planner actually. okay, now aku ada another bff selain cik bff and blog ni. thanks mak sebab mak macam taw anak dara mak ni tengah jiwa kacau, macam tu la kate cik bff kat aku.

thanks to semua yang banyak kasi aku macam-macam jenis support, mentally and physically as well bila aku selalu merapu kat blog and fb lately. tak kurang jugak yang siap call sebab risaukan aku. see see korang selalu kan, sengaja buat aku nanges balek bila aku dah stop nanges sebab korang sayangkan aku kan? korang nak aku nanges puas-puas mase tu je and tak mau dah nanges lagi. korang buat aku realize banyak benda sebenarnye, dari komen-komen korang dan pesan korang yang buat aku jadi macam spongebob, absorb terus ape korang potpetpotpet. macam ni  

ni jugak



ya allah aku wajib dengar cakap korang

i owe you. all of you.




ni stakat yang aku boleh zahirkan keterharuan aku. belum masuk part yang call aku, texted aku tanyakan khabar dan macam-macam lagi lah. yang sanggup temankan aku amik angin petang-petang bila aku dah tak boleh nak sedut udara sedih dalam bilik aku jugak aku takkan penah lupa weh. aku tak nak mention nama sape-sape tapi aku tahu, aku selalu ada korang mase susah dan happy aku. so, tinggal lagi aku nak terus sedih sebab sorang tu ke nak happy sebab aku ada lagi ramai orang yang sayangkan aku. except for ayah, no one can help me to chase my tears away bila dah sampai part certain certain aku can't be helped.

for the fact that if I'll stay, I'll only get hurt every single day then I've decided, not to hold on any longer. lets start anew, a fresh one so that i will be able to smile again and laughing non-stop. for the unbearable pain, lets break up dude. Im sick of you being stick to be for the past year. 

cheese, senyum jaja......

No comments:

Post a Comment