Tuesday, June 28, 2011

Stop being delicious dear food

assalamualaikum.

aku tweet ni dekat twitter hari tu "will be expanding just like a full term pregnancy mother within 4 months time." okay, mak aihh ada pulak yang like, nasib takde yang retweet, aku puasa sebulan terus kang haha orang tu, tak lain tak bukan ialah bff aku yang memang nak sangat aku expand and burst macam hot air ballon. jaga-jaga, kang betol aku expand macam tu sebab doktor sahkan positif, naya haha

tapi aku take it as cabaran. aku cakap sendiri, aku kena ni, jatuh wajib dah ni kurangkan makan sebab kerja aku kat rumah apa sangat. atau senang kata memang aku tak de keja ape. kalau aku terus makan macam aku makan ni, memang kalah erra fazira dalam cinta kolestrol or even heroin dalam Prosecutor Princess tu *demam korea.

aku kalau menginap dekat rumah akak aku lagi naya. tengah-tengah syok tengok tv, bila balik abang ipar aku, "malam ni abe dapat projek. so abe nak belanja makan besar." warghhhh aku apa lagi, cepat-cepat geleng kepala sambil cepat-cepat gerak cari cardigan and sarung tudung. haihhhh rezeki jangan ditolak. rasa dalam 2 kali jugak la seminggu akan ada tragedy macam tu. 

then aku teringin pulak nak mini cooper comel macam kepsi PWP (purchase with purchase) tu. si abang yang suka cakap aku gemokk ni pulak yang teruja nak makan tapi dah beli lupa pulak nak beli sekali mini cooper tu. esok pulak nak beli tak payah lah, kang aku jugak kena makan lagi mouthful tu
musuh ketat
aku rasa aku macam dah commit sin dengan badan aku sendiri sebab amik trans fat tengah2 malam. so keesokannye, aku nak say sorry kat badan aku so aku pun masak la sup ayam + potatoes without makan nasik *fail aku makan jugak nasi segenggam. kesian sistem hadam kena keja kuat jugak.
potatoes tu pun tah dah berapa dia nye carbs
aku suka makan tapi banyak makanan aku tak suka. pelik kan statement tu hihihi means, kalau aku dah suka satu makanan tu, memang aku akan craze nak itu jela. contohnya :

buruk pulak macaroni bakar aku. rupa tak penting tp rase nye yg digemari haha

tengah syok type ni ada bunyi creepy pulak entah dari mana. check tengok.! perot aku weh hahaha okay, karang bangun sahur boleh makan. malam ni dah tutup kedai sudaa okay. sebelum tuuu nak kasi tunjuk dulu barang kesayangan aku. jangan teringin, aku tak kasi haha
taknak kalah dgn cita korea letak ni depan pintu. baru beli ni

okay. bye. jom same-same puasa sempena Israk Mikraj ni, besar pahala masya allah macam puasa 60 tahun, insya allah :)


3 comments:

  1. hhahahahah jaja ni!

    makan jelaaaaa. selagi kite ade nikmat menghayati rase makanan tu.. makan je.. nanti da saket, Allah tarik nikmat makan, sumbat laa keepsi ke pizza ke mekdi kee, tak lalu nye!

    grrr ko ni cite mcm2 lak sal makanan. aku tgh pose nih! haha

    ReplyDelete
  2. okay, esok pizza +mekdi +kepsi terusss haha

    tu smlm punye post. skang ni kite pon tengah tak senang duduk ni nk tunggu maghrib huhu:)

    ReplyDelete