Tuesday, January 3, 2012

Diary Si Kecil

Assalamualaikum.

hai semua, saya Nur Aleesya.

Mase ni saya 5 bulan, sekarang saya dah 6 bulan. saya dah tahu meniarap golek-golek pusing-pusing and selalu terjatuh gedebuk atas lantai dari toto. Bunyi gedebuk tu sebab saya ni berisi siket, alaa normal lagi BMI saya nurse cakap mase cucuk hari tu. nanti dah boleh main kejar-kejar, semua orang saya kejar dan masa tu saya dah setahun lebih, and dah kurus.!

tapi sebelum tu saya dah boring asyik baring meniarap je dan sengaja saya nangis sampaila mak ayah bagi saya hadiah. sekarang saya happy sebab saya dah boleh jalan sikit-sikit sekarang sebab mak dan ayah saya dah belikan walker. gigih saya pusing-pusing rumah nenek saya, sampai Suden *kucing ayah saya, pun selalu accident dengan saya. nasib baik saya takde ape-ape, dia je yang mengiau lebih. kan malang tak berbau Abang Suden.

tapi sekarang saya demam. kat rumah pengasuh saya main dengan kakak macam biasa, dah biase ditinggalkan mak ayah bila diaorang kerja. tapi bila balik rumah saya rasa semacam, boring jalan saya makan nasi brokoli. dah makan saya minum Mamex,dah kenyang saya nangis. mana mokja, mana nenek, mana paksu, che, maktok? kenapa rumah mak ayah, kenapa bukan rumah nenek? kenapa pasir mas, bukan bachok?

saya tahu saya demam, tapi saya saya tak nak makan ubat sebab tu mak cucuk ubat dekat b***t*t saya. tak payah mak, saya tahu ubat dia senang je.

mak ayah singgah solat mase pergi kenduri, mokja bawak aleesya pusing satu masjid masa tu :(((


mokja baru balik kelas terus bawak aleesya pusing satu kampung,mase tu sejokkkkk sgt,musim bah. ada itik kat depan quack222


aleesya rindu nenek :((
paksu, che maktok n kawan-kawan share nasi dekat kampung :((((
Jom kita balik kampung weekend ni.???? 

:)))))))

9 comments:

  1. ni mok ja hok joh tulis

    ReplyDelete
  2. mokja dah tido, dia bagi pinjam laptop n suruh tlg study skali haha

    ReplyDelete
  3. *mokja
    tua ngattt bunyim

    ReplyDelete
  4. ahaha ank buah yg 3 4 thn tawu mokja je,bile tukar diaorang mengamok,so tua pun tua la :)

    ReplyDelete
  5. bahahaha...baikkk lah...mokja

    ReplyDelete
  6. oke syg...ni ank buah mokja num berapa ni,ke7 ea hahaha :P

    ReplyDelete
  7. no no no....18..hoho how cool rite?

    ReplyDelete
  8. yes yes yes you are....sengal n NOTY.!!!

    ReplyDelete