Saturday, August 21, 2010

Sumber Inspirasi

pernah baca blog yang aku dok adddicted gila ni tak.? lately banyak gila video dia buat keluar kat fesbuk. ramai pakat dok share link, cik bff aku siap tag aku lagi (tiru idea bro zack yang bahasakan orang ikot pangkat contoh nya, cik awek bagi awek dia yang tersayang). notification pun meriah semacam dah buat pengumuman raya. aku malas nak layan video kat fesbuk tu pakai wifi lembap ni so dengan senang hati type lah dia punya url yang ada kat video tu. makk aihhh mana nak taw addicted dok layan sampai petang siap ajak roomate semua pakat dok gelak sakan. masa kusyuk layan jiwang kat blog dia lah aku baca ayat ni, "sekasar mana pun awak, tengok cita korea nangis gak


lupa, assalamualaikum w.b.t. ramadhan ke 11 dan malam ni aku ponteng terawih kat surau, jujur tapi buat 8 rakaat kat bilik je. weh nak raya dah weh, baju raya dua dah siap lagi satu tah siap tah idak. aku ada excuse ni, tak larat sebab tadi kelas sampai buka puasa, direct dari pagi sampai sampai petang sampai muka dr.azmarul yang senyum maintain manja siap dengan eye-contact yang buat aku tersipu-sipu perasan lagi, aku dah nampak ala-ala onde-onde hijau bersalut nyoqq kat dalam gula melaka yang manis-cair-dalam-mulut.




atceli, baru ja sorang mamat a.k.a kawan aku perli aku ka hape-hape tah niat murni di sebalik itu kasi kat aku ayat tu. apa lagi, confirm segenap lapisan masyarakat adik kakak abang pakcik makcik confirm ramai dok layan gelak baca blog dia ni. aku apa lagi, berbesar hati nak follow dia. tiba-tiba, la. dah follow pun. tah bila tah aku pun lupa. kadang-kadang amnesia aku bukan boleh, datang tak berjemput, pergi tak payah syuhhhh syuhhhh pun. 


okay, berbesar hati jugak nak share bagi sesape tak taw lagi kewujudan novel bersiri bermacam genre termasuk seram dan berbagai perisa ditawarkan. meh meh semua layan gelak sampai golek-golek seperti lah juga ayam golek di bazar RAMADHAN. owh cakap pasal ayam ni, saya tak lagi mengamalkan diet ayam sangat macam yang di war-warkan di entry sebelum ni sebab ada jumpa lagi satu blog yang sangat powerful macam powerpuff ala-ala creampuff gitu. aku ni asyik dok sebut makanan je dari tadi hahahah aku memang kuat makan okay. see the leg lah, eh bukan bukan. see the chubby face lah.

ni link si-mamat-jepun-ensem-dah-berpunya 

aku paling suka ayat ni kat dalam 'saya kenal sayang saya'
"buat apa dicerita bahagia yang kita rasa. biar apa mereka kata. peduli orang kata. saya kenal sayang saya" 

sapa kenal aku cepat angkat tangan? okay, dah. cukup-cukup. terharu, takde sapa kenal sebab mana aku ada sayang sayang abang hubby b papa sweetheart segala, ala-ala manja tomeyl mushuk gitu panggil marka-marka ampa semua noh. ingat aku jeles hapa? takdak masa dok jeles dekat ampa lah, aku dok ada dah jodoh aku tuhan kata siap-siap. toksah dok kalot nak p carik lagi ka nak paksa mak pak ampa kat kampong nuh carik. hamboihhh speaking utara tiba-tiba, mana blajaq taktaw. haihh ada lagi. okay, aku still orae klate la walaupun dah angau bebenor ngan si-mamat-jepun-ensem-dah-berpunya tu, konon dapat jadi menantu orang utara hak. dah, berangan, full stop.

ni pulak lagi satu blog adik ke abang tah nak panggil hape(lupa nak stalk umur dia) yang aku dok baca macam novel mengalahkan note-note psychoacoustic sebagai pedoman hahaha bukan lah weh, sebagai inspirasi macam tajuk entry aku lah. malas nak cakap banyak, dia baguih sangat weh, iklaih nak bantu-tolong-kami-bantu-kami yang macam aku ni nak kuruskan badan. senang cite, ampa layan sendiri la noh blog dia. ingat, baca dari chapter 1, jangan lompat-lompat. kang ada miss info penting wakakaka gila kentang, macam study wa cakap lu. (mana tah aku blajaq cakap rupa ni)(eh eh ada lagi slanga utara, besa lah, cek aritu dok changloon setaon)


ni link yang aku dok hingaq cita kat ampa.rajin-rajin or ada cita-cita nak kurus macam aku dan dia,  jgn segan-segan nak follow dan baca cita dia.
 nak kurus by Dzulfikri zulkiflE


inin lagi lama. form 5 kat science pasir puteh.
saya rumah biru pakai spec nerd, anda?








2 comments:

  1. thanx sebab sanggup singgah..huhu
    umo baru 18,masih kanak2,mane leh panggil abg..=D

    ReplyDelete
  2. owh terharu bila inspirasi sendiri komen....thanks reading mine jugak adik....(eh boleh ke panggil adik ni, sukati je kan?) ehehehe keep ur good job, akan baca tanpa jemu tapi mungkin ikot sikit-sikit je, xmampu :)

    ReplyDelete